Zastávám jednoduchost, kvalitu a zdravý selský rozum. Nechci jako spotřebitel podléhat nátlaku kosmetických firem, chci nakupovat zodpovědně s ohledem nejen na své zdraví, ale i na přírodu, které jsem součástí. Proto jsem vytvořila své vlastní hodnoty „smysluplné péče“. Cílem je nabídnout vám na jednom místě produkty, které jsou v souladu s mojí vizí.
Hodnoty, které jsou součástí „smysluplné“ péče:
-
Jednoduchost
Produkty, kterými pečujeme o zdraví a krásu, jsou zbytečně složité. Účinná látka bývá často ve výrobku zastoupena jen v nepatrném množství a většinu ostatních složek zde vůbec nepotřebujeme. Pokud se navíc jedná o koktejl syntetických ingrediencí, můžeme jen těžko odhadovat skutečný vliv daného produktu na organismus.
Dávám přednost kosmetickému minimalismu, v jednoduchosti je totiž krása.
-
Kvalita
Kvalita je pro mě základ.
Kvalita výsledného produktu souvisí s kvalitou ingrediencí a se způsobem výroby. Kvůli nízké finální ceně používají výrobci často levné náhražky, jejichž kvalita je diskutabilní. Přírodní složky bývají nahrazovány syntetickými, což může potencionálně škodit nejen organismu, ale i životnímu prostředí.
Zajímám se proto o složení a jednotlivé složky produktů.
-
Ekologie
Přírodní a Bio ingredience jsou lepší nejen pro náš organismus, ale i pro životní prostředí. Smysluplná péče upřednostňuje přírodní složky, co nejméně upravované a naopak se snaží vyhnout všem ingrediencím, které: jsou chemicky syntetizované, jsou petrochemického původu, původem z plastikářského průmyslu a všechny další složky, které mohou potenciálně škodit organismu a životnímu prostředí.
Dávám přednost produktům přírodního původu. Je fajn když jsou složky s BIO certifikací, ale není to nutná podmínka. Mám ráda firmy, které myslí i na drobnosti a dají si tu práci s výběrem vhodných ingrediencí, obalů, logistiky, atd.
Smysluplná kosmetika není nikdy testovaná na zvířatech.
-
Lidskost
Způsoby jakým velké kosmetické a farmaceutické firmy vytváří nátlak na nás spotřebitele jsou někdy dost nevybíravé. My spotřebitelé jsme ve velkých reklamních kampaních často klamáni a jsou nám předkládány rozporuplné informace. Někdy zase bývají informace záměrně nepřehledné a matoucí. Cíl „prodat“ je postaven vysoko nad cílem „pomoci“ spotřebiteli vyřešit problém.
Jsem pro transparentní prodej. Žádné tajení, nebo upravování si složení produktů. Žádné dezinformace.
-
Inteligence
Produkty by měli být složeny jen z aktivních a nezávadných látek, které opravdu pečují o naše zdraví a krásu. Všechno ostatní je zde navíc a tudíž nepotřebné. Inteligentní péče je efektivní, využívá minima ingrediencí k maximálnímu účinku.
Kritéria, která u produktů hodnotím
Složení/ingredience produktu
- složení výrobku
- původ ingrediencí
- kvalita ingrediencí
- počet ingrediencí
Způsob výroby
- šetrnost postupu k ingrediencím
- šetrnost postupu k životnímu prostředí
Informace a reklama
- způsob prezentace a reklamy
- dostupnost informací o produktech
- recyklovatelnost obalu
- materiál obalu
- informace uvedené na obale
- praktičnost obalu k použití
Certifikáty
- certifikáty a ocenění výrobku
Osobní testování výrobku – naše subjektivní zkušenost
- všechny výrobky si nejdřív sama otestuji
- hodnotím celkově kvalitu a přínos výrobku
Ocenění Kouzlo esence
Všechny produkty, které projdou náročným hodnocením najdete v e-shopu a získávají symbolické „ocenění Kouzlo esence“: