Smysluplná péče o zdraví a krásu

Zastávám jednoduchost, kvalitu a zdravý selský rozum. Nechci jako spotřebitel podléhat nátlaku kosmetických firem, chci nakupovat zodpovědně s ohledem nejen na své zdraví, ale i na přírodu, které jsem součástí. Proto jsem vytvořila své vlastní hodnoty „smysluplné péče“. Cílem je nabídnout vám na jednom místě produkty, které jsou v souladu s mojí vizí.

Hodnoty, které jsou součástí „smysluplné“ péče:

  1. Jednoduchost

    Produkty, kterými pečujeme o zdraví a krásu, jsou zbytečně složité. Účinná látka bývá často ve výrobku zastoupena jen v nepatrném množství a většinu ostatních složek zde vůbec nepotřebujeme. Pokud se navíc jedná o koktejl syntetických ingrediencí, můžeme jen těžko odhadovat skutečný vliv daného produktu na organismus.

    Upřednostňuji kosmetický minimalismus, v jednoduchosti je totiž krása.

  2. Kvalita

    Kvalita je pro mě základ.

    Kvalita výsledného produktu souvisí s kvalitou ingrediencí a se způsobem výroby. Kvůli nízké finální ceně používají výrobci často levné náhražky, jejichž kvalita je diskutabilní. Přírodní složky bývají nahrazovány syntetickými, což může potencionálně škodit nejen organismu, ale i životnímu prostředí.

    Zajímám se proto o složení a jednotlivé složky produktů.

  3. Ekologie

    Přírodní a Bio ingredience jsou lepší nejen pro náš organismus, ale i pro životní prostředí. Smysluplná péče upřednostňuje přírodní složky, co nejméně upravované a naopak se snaží vyhnout všem ingrediencím, které: jsou chemicky syntetizované, jsou petrochemického původu, původem z plastikářského průmyslu a všechny další složky, které mohou potenciálně škodit organismu a životnímu prostředí.

    Dávám přednost produktům přírodního původu. Je fajn když jsou složky s BIO certifikací, ale není to nutná podmínka. Mám ráda firmy, které myslí i na drobnosti a dají si tu práci s výběrem vhodných ingrediencí, obalů, logistiky, atd.

  4. Lidskost

    Způsoby jakým velké kosmetické a farmaceutické firmy vytváří nátlak na nás spotřebitele jsou někdy dost nevybíravé. My spotřebitelé jsme ve velkých reklamních kampaních často klamáni a jsou nám předkládány rozporuplné informace. Někdy zase bývají informace záměrně nepřehledné a matoucí. Cíl „prodat“ je postaven vysoko nad cílem „pomoci“ spotřebiteli vyřešit problém.

    Jsem pro transparentní prodej. Žádné tajení, nebo upravování si složení produktů. Žádné dezinformace.

  5. Inteligence

    Produkty by měli být složeny jen z aktivních a nezávadných látek, které opravdu pečují o naše zdraví a krásu. Všechno ostatní je zde navíc a tudíž nepotřebné. Inteligentní péče je efektivní, využívá minima ingrediencí k maximálnímu účinku.


Kritéria, která u produktů hodnotíme

Složení/ingredience produktu

  • složení výrobku
  • původ ingrediencí
  • kvalita ingrediencí
  • počet ingrediencí

Způsob výroby

  • šetrnost postupu k ingrediencím
  • šetrnost postupu k životnímu prostředí

Informace a reklama

  • způsob prezentace a reklamy
  • dostupnost informací o produktech
Obalový materiál
  • recyklovatelnost obalu
  • materiál obalu
  • informace uvedené na obale
  • praktičnost obalu k použití

Certifikáty

  • certifikáty a ocenění výrobku

Osobní testování výrobku – naše subjektivní zkušenost

  • všechny výrobky si nejdřív sama otestuji
  • hodnotím celkově kvalitu a přínos výrobku

Ocenění „Smysluplná péče“

Všechny produkty, které projdou náročným hodnocením najdete v e-shopu a získávají symbolické ocenění „Smysluplná péče“.

Ocenění Smysluplná péče